Ir divi galvenie iemesli, kādēļ var rasties nepieciešamība izmantot pavadošo transportu:  nepieciešamība parūpēties par pārvadājuma drošību un atvieglot šofera darbu vai arī normatīvo aktu prasības (arī Latvijā pie noteiktiem kravas gabarītiem tas ir obligāti). 

Kravas un vadītāja drošība. Vedot negabarīta kravu, pie noteikta izmēra gabarītiem šoferis nevar ar 100% garantiju pārredzēt ceļu. Tāpēc transportlīdzekļa vadītājam pavadošā transporta klātesamība nozīmē pārliecību par to, ka veicamais maršruts tiešām ir izbraucams. Proti, ja priekšā brauc privātā automašīna, tā vadītājs izvērtē milzīgā sastāva iespējas izbraukt konkrētos ceļa posmus, lai netiktu skarta ne krava, ne citi satiksmes dalībnieki un infrastruktūras objekti. Maršruta izpētes un plānošanas laikā šie aspekti tiek ņemti vērā, taču līdz tā saskaņošanai var paiet pat vairāki mēneši un faktiskā situācija uz ceļa var būt mainījusies. Tāpēc pavadošais transports var operatīvi risināt izmaiņas. 

Normatīvo aktu prasības. Lielgabarīta un smagsvara pārvadājumus Latvijā regulē Ministru kabineta noteikumi, un tie nosaka obligātu privāto vai policijas pavadību, atkarībā no ietekmes uz satiksmi un no transportlīdzekļa garuma un platuma. Piemēram, ja kravas auto ir platumā no 3.5 – 5 m vai garumā no 30 – 40 m, Latvijā nepieciešams pavadošais transports. Taču tai ir jābūt speciāli aprīkoti ar bākugunīm, brīdinājuma zīmēm, speciāli trafarētai, ar atstarojošām uzlīmēm, ar izgaismotu planšeti uz jumta un citādi pielāgotai. 

Ja kravas treileris pārsniedz 5 m platumu vai 40 m garumu, Latvijas teritorijā ir obligāti jānodrošina ceļu policijas dalība pārvadājumā. Lai nodrošinātu policijas pavadību, jābūt iesniegumam, atļaujai veikt konkrēto maršrutu un maršruta projektam.

Mūsu rīcībā ir divas vieglās automašīnas, kas atbilst MK noteikumu prasībām un drīkst legāli pavadīt kravas. Ne visiem kravas transportlīdzekļu īpašniekiem ir izdevīgi pielāgot privātās automašīnas MK prasībām, tāpēc kravu pavadību piedāvājam arī kā ārpakalpojumu. Kravas pavadību nodrošinām arī transportlīdzekļiem, kas caur Baltijas valstīm iet cauri tranzītā. 

Negabarīta kravu pārvadājumu nozarē ES mērogā nav vienota normatīvā regulējuma un standartu, tāpēc katrs gadījums prasa nopietnu izpēti un saskaņošanas procesu. Lai to atvieglotu, sazinieties ar mums – kvalificētiem speciālistiem.